marți, 1 aprilie 2008

Plangere catre institutiile abilitate (trimisa si Procurorul General al Parchetului de pe langa Tribunalul Iasi, Iulian Ispir)

Subsemnata Bazga Gabriela, domiciliata in Iasi, strada Magurii nr.7, bl.620, sc B, et 4, ap.16, in calitate de mama a lui Bazga Cristi-Constantin, nascut la data de 12-04-1983 si decedat in urma unui accident rutier in data de 10-12-2004, rog sa va aduc la cunostinta urmatoarele lucruri:

- In data de 10-12-2004, fiul meu, Bazga Cristi Constantin era angajat la firma de paza Gip Est, punctul lui de lucru fiiind la Spitalul de Psihiatrie Socola, pe postul numarul 3. Dupa ce a terminat programul de lucru, in jurul orei 18.00 a iesit pe poarta spitatului, indreptandu-se catre statia de maxi-taxi de peste strada, pe trecerea de pietoni. Fiul meu ar fi trebuit sa se urce in maxi-taxi de pe ruta Bucium - Pacurari. Insa, masina de maxi-taxi ajunsa in statie era 46 Bucium -Tudor -Pacurari. Fiul meu si-a dat seama ulterior ca si-a uitat ruxacul la Poarta nr. 1. S-a intors inapoi sa si-l ia. La intoarcere, catre statia de maxi-taxi a fost spulberat de pe trecerea de pietoni de profesorul universitar Dorin Popa, care se afla la volanul unui Pejeau 306, gri metalizat. Gheata si soseta din piciorul stang al fiului meu au fost smulse, au ramas pe trecerea de pietoni. Parbrizul a fost sfaramat. In urma impactului sticla s-a imprastiat pe sosea. Al doilea pasager din autoturismul profesorului Popa, care statea in partea dreapta, l-a avertizat pe acesta sa incetineze, dar se pare ca auzul dumnelui era in gura.

-Potrivit soferului de pe masina de maxi-taxi, numitul Henea Andrei, fiul meu a fost ridicat doi metri in aer in urma impactului cu autoturismul lui Dorin Popa. Potrivit aceluiasi martor fiul meu a cazut ulterior pe capota facandu-i gaura. La ultima expertiza a avut loc un dialog aprins intre profesorul Dorin Popa si Henea Andrei, soferul de pe masina de maxi-taxi. Soferul a aratat locul impactului dintre masina si fiul meu. Profesorul Dorin Popa l-a jignit pe soferul de maxi taxi si a vrut sa-l agreseze spunandu-i: "Ti-am dat bani". Soferul a raspuns: "Ce bani mi-ai dat? 50 mii si mi-ai promis loc de munca?" Profesorul: "Vrei bani de o garsoniera? La partile vatamate nu am dat nimic si tie vrei sa-ti dau bani de o garsoniera?" Politia Rutiera a a intervenit intre dansii ca sa-i linisteasca.

-Cel de-al doilea martor, numitul Nastasache Viorel din Vaslui, a declarat in prezenta avocatei Bordica Luminita, ca femeia cu care era Dorin Popa, strangea sticla sfaramata de pe trecerea de pietoni. Dupa demisia agentului de paza de la Poarta nr. 1, Laur Constantin, Nastasache a spus: "Laur mi-s spus sa nu recunosc in vreun fel ca Bazga Cristi-Constantin era pe trecerea de pietoni". L-am intrebat de ce? "Probabil a luat bani", a raspuns Nastasache. Laur Constantin, o perioada s-a plans la firma Gip Est ca Dorin Popa venea in timpul serviciului si facea presiuni asupra sa. Dorin Popa l-a intrebat ce salar are la firma Gip Est. Ulterior, Dorin Popa i-a promis un loc de munca lui Laur Constantin pentru a-si schimba declaratia, amenintandu-l ca daca nu o va schimba, va face puscarie.

-Declaratiile martorilor s-au schimbat de la an la an, asa cum reiese din ultima expertiza. Astfel, invinuitul Dorin Popa a fost scos de sub urmarire penala pentru ca martorii si-au schimbat declaratiile initiale. De exmplu, martorul Laur Constantin are doua declaratii care difera ca de la cer la pamant. Prima data sustine ca a vazut accidentul, iar a doua oara a spus ca nu a vazut accidentul. Nu vi se pare ciudat acest lucru? Cum va explicati aceasta fluctuatie in declaratii?

-A doua zi dupa accident am fost chemati la Politia Rutiera de catre Roman Constantin. Impreuna cu sotul si cu avocatul Mihailescu, am mers impreuna la Politie. Domnul avocat a cerut dosarul sa vada ce demersuri a facut Politia Rutiera. In dosar era: filmul cu infrarosu realizat de Politia Rutiera, declaratia persoanei cu care era Dorin Popa, analiza micropsiei de la Medicina Legala a fiului meu din care nu rezulta ca fiul meu era beat, asa cum afirmase Dorin Popa. Probele biologice ale lui Dorin Popa nu erau la dosar. In 2005, avocatul Mihailescu mi-a reprosat ca ma zbat degeaba pentru ca invinuitul e profesor universitar. Am fost nevoita sa-mi angajez alta "dobitoaca"(avocata), care a profitat de mine si, cu toate ca a fost platita am avut impresia ca ma tradeaza si ca lucreaza pentru Dorin Popa.

-Politia Rutiera nu si-a facut datoria conform legii. De ce? Pentru ca a doua zi dupa accident, Dorin Popa a mers la inspectorul Frunza pentru a-si ridica permisul de conducere retinut in urma accidentului. Inspectorul Frunza i-a adus la cunostinta faptul ca fiul meu, Bazga Cristi Constantin a murit. Dorin Popa si-a recapatat permisul de conducere, fiind surprins in zilele urmatoare la volanul unei alte masini. Politia Rutiera nu a intocmit dosar penal celui care mi-a ucis fiul, decat dupa un an de zile. Am suspiciuni cu privire la probele din dosar. Politia Rutiera nu a atasat toate dovezile care ar fi facut lumina in acest caz. Politia Rutiera nu i-a audiat pe martorii care au vazut accidentul decat dupa o luna de zile, dupa ce i-am cautat personal. Asa se procedeaza de fiecare data? Domnilor politisti!!! Cand anchetati un accident rutier, luati declaratiile martorilor dupa 30 de zile sau la scurt timp dupa producerea unui accident? Vi se pare normal ca o mama indurerata sa aduca martorii la sediul Politiei Rutiere, cautati ca acul in carul cu fan? Roman Constantin de la Politia Rutiera a precizat in prezenta avocatului Mihailescu, ca Dorin Popa si-a strans o gasca de pe strada pentru a-i folosi ca martori. Unul dintre martori nu detine locuinta, acesta "domiciliind" in vremea respectiva in Cimitirul Bisericii Doi Plopi. La ultima expertiza inspectorii Iftode si Strachinaru de la Politia Rutera, nu au intocmit un raport cu declaratia martorului Henea Andrei(soferul de pe maxi-taxi), care i-a spus lui Dorin Popa: "De aici l-ai luat!", adica de pe trecerea de pietoni. De fata au fost ambii avocati (Lupu din partea lui Dorin Popa si Bordica din partea noastra). La expertiza au asistat o groaza de lume din incinta Spitalului Socola. Daca inspectorul Iftode ar fi intocmit raport cu declaratia soferului de pe maxi-taxi, Dorin Popa ar fi fost trimis in judecata.

-Am mers la Politia Rutiera sa intreb de dosar si mi s-a spus ca a fost inmanat catre Procuratura. Ajungand acolo, am intrebat pe ofiterul de servici cum as putea sa aflu cum evolueaza ancheta in cazul dosarului 81/81/2004. Ofiterul a spus ca trebuie sa merg in audienta la procurorul de serviciu Chifan. Mergand la dumnealui, l-am intrebat in ce stare se afla dosarul 81/81/2004. El mi-a scos de sub masa un dosar cu sina gol. Pe fata dosarului scria : Dorin Popa. M-am infuriat si i-am pus masa in cap. El radea ca prostul. Atunci, am mers la Bucuresti la postul de televiziune DDTV, in cadrul emisiunii domnului Luis Lazarus. Domnul Lazarus a facut apel catre autoritatile competente pentru solutionarea acestui caz si mi-a spus sa vin la Iasi pentru ca totul se va rezolva. Cand am venit la Iasi, am mers la procurorul Bulancea. Dumnealui mi-a aratat dosarul care avea plecare in instanta. "Stai linistita ca intra dosarul pe rol", a spus Bulancea. Am asteptat doua saptamani si am venit din nou, ingrijorata fiind din cauza ca dosarul nu intrase in instanta. Dosarul meu era la procurorul Zaharia, care a promis si dumneaei ca si celalti colegi, ca dosarul va ajunge in instanta. De la Zaharia a ajuns la Niculescu Veta. Atunci am mers cu doamna avocata Bordica Luminita la procurorul Niculescu, pentru a vedea dosarul. Doamna procuror, mi-a zis ca trebuie sa audieze martorii care au vazut accidentul (Laur C-tin si Nastasache Viorel) si abia apoi va da drumul la dosar in instanta. De la Ana la Caiafa, dosarul meu a plecat si de la Niculescu Veta, ajungand in cele din urma la doamna procuror Alexandru. Cand am ajuns cu avocata la procurorul Alexandru, aceasta a afirmat ca nu poate sa dea drumul dosarului in instanta pentru ca tot ce este adunat la dosar este "facut de golanii de la institutul lui Dorin Popa". Procurorul Alexandru a spus ca va face o alta expertiza cu inspectorul Gabriel Paduraru. Din aceasta expertiza reiese ca fiul meu a fost spulberat de pe trecerea de pietoni, numai ca viteza cu care s-ar fi deplasat Dorin Popa, ar fi fost de 43km/h. Cu aceasta viteza nu se poate dezmembra un om.

-Exista o caseta care a surprins momentul accidentului. Aceasta se afla la firma Gip Est. Am incercat sa intram in posesia acesteia, dar fara nici un rezultat. Nici macar avocatii nu au reusit sa aiba acces la ea.

-In consecinta, cer Politiei Rutiere, in mod special inspectorilor care au anchetat acest dosar, Procuraturii de pe langa Parchetul Judecatoriei Iasi, avocatilor care au fost platiti si firmei Gip Est, care detine o caseta cu filmul accidentului, sa fie trasi la raspundere. Va rog sa urgentati solutionarea acestui dosar, in caz contrar imi voi face dreptate singura.

Un comentariu:

Anonim spunea...

Parerea mea este ca inca nu cunosti in realitate acest caz,pt ca m,am uitat si eu pe acest blog,si mi,am dat cu parerea ca partea vatamata nu cred ca vrea sa,si faca vre,un renume,ei cauta doar sa i,se faca dreptate si lumina fiului lor,dupa sondajul acestui blog constat ca dreptatea este de partea lor.