joi, 27 martie 2008

Un profesor de la Jurnalism este urmarit cu un cutit prin oras

"Daca in trei zile justitia nu-si face treaba si nu-l trimite in judecata pe profesorul Dorin Popa, eu merg si il omor oriunde s-ar afla. Am cutitul la mine in geanta si il voi ucide pentru ca mi-a omorat baiatul. Nu stie din ce parte o sa-l loveasca cutitul", a spus ieri mama baiatului accidentat de profesorul Dorin Popa, de la Departamentul de Jurnalism ● In urma cu cateva zile, procurorii l-au scos de sub urmarire penala pe Dorin Popa, considerand ca nu a fost vinovat de moartea tanarului respectiv
"Daca in trei zile justitia nu-si face treaba si nu-l trimite in judecata pe profesorul Dorin Popa, eu merg si il omor oriunde s-ar afla. Am cutitul la mine in geanta si il voi ucide pentru ca mi-a omorat baiatul. Nu stie din ce parte o sa-l loveasca cutitul", a spus ieri, in fata Palatului de Justitie, Gabriela Bazga (foto), mama baiatului de 21 de ani care a decedat in urma unui accident de circulatie in zona Bucium. Femeia a venit ieri in fata Tribunalului pentru a protesta fata de decizia procurorilor prin care profesorul Dorin Popa a fost scos de sub urmarire penala dupa ce a fost cercetat pentru comiterea infractiunii de ucidere din culpa. Accidentul de circulatie in urma caruia profesorul Dorin Popa, de la Facultatea de Litere, Departamentul de Jurnalism, din cadrul Universitatii Al. I. Cuza, a fost pus sub acuzare, a avut loc pe data de 10 decembrie 2004. Pe data de 12 martie 2008, procurorii au considerat ca profesorul nu se face vinovat in nici un fel de comiterea accidentului, iar culpa apartine baiatului care ar fi traversat prin loc nepermis. Procurorii si-au bazat argumentatia prin care l-au scos de sub acuzare pe Dorin Popa pe o expertiza care arata ca masina condusa de acesta circula cu o viteza de 43 kilometri la ora. "Martorii care au fost acolo spun ca avea o viteza de peste 100 de kilometri la ora. Pentru ca are pile si relatii a reusit sa faca golanii si sa fie executata o expertiza in favoarea sa. Baiatul meu a fost imprastiat pur si simplu pe strada. I-a sarit o mana la cativa metri. Cu toate ca el se afla pe trecerea de pietoni, procurorii spun ca, de fapt, era la zece metri de marcajul pietonal", a mai spus Gabriela Bazga.

Disperarea mamei
Expertul a aratat ca viteza necesara pentru evitarea impactului trebuia sa fie de 27 kilometri pe ora. De asemenea, procurorii au sustinut ca tanarul care in luna aprilie ar fi trebuit sa implineasca 24 de ani a alergat pe langa trecerea de pietoni pentru a prinde un microbuz care oprise in statie. Constantin Cristi Bazga lucra ca agent de paza la Spitalul de psihiatrie Socola si dupa ce a iesit de la munca, ar fi traversat strada prin loc nepermis, fara sa se asigure. Profesorul Dorin Popa a spus anchetatorilor ca tanarul i-a sarit brusc in fata masinii si a franat imediat, insa nu a putut evita impactul. Ieri, mama baiatului accidentat a mers si la Parchetul de pe langa Tribunalul Iasi pentru a depune o plangere impotriva rezolutiei de scoatere de sub urmarire penala in speranta ca solutia ar putea fi infirmata. "Baiatul este mort, iar el este total nevinovat! Nu se poate asa ceva! Nu a venit nici macar cu o cutie de chibrituri la mine. Aveam un baiat in floarea varstei. Daca nu mi se face dreptate eu il omor pe Dorin Popa si ma sinucid. Imi este mila de familia mea, ca as fi facut asta si pana acum. Mi-a luat lumina ochilor", a spus mama baiatului.

Varianta lui Dorin Popa
Ieri seara, reporterii ZIUA de Iasi au discutat si cu profesorul Dorin Popa, insa varianta acestuia difera mult de cea prezentata de mama baiatului. "Am toata compasiunea fata de doamna respectiva, insa ea este victima intoxicarilor din mass-media prin care s-a sustinut ca accidentul ar fi avut loc pe trecerea de pietoni. Expertizele arata clar ca era o distanta de 11 metri pana la trecerea de pietoni. Toti martorii din microbuz au vazut ca nu am fost vinovat si ca circulam cu viteza redusa. Mai mult, expertizele arata clar ca eu nu l-am izbit frontal si ca el a venit din lateral spre masina. Am stat patru ani de zile ca orice condamnat la usa Parchetului si a politiei. Femeia respectiva nu vrea decat sa-i dau bani, nu o intereseaza nimic altceva. Baiatul a plecat pe picioare de acolo si nici macar nu a vrut sa urce in Ambulanta. Mi-am dat tot interesul ca lucrurile sa mearga bine si baiatul sa-si revina din soc, insa dupa patru ore, cand m-am dus sa-mi iau permisul, am fost anuntat ca a murit", a spus ieri seara profesorul Popa. (Ziua)

Niciun comentariu: